AG CLASSE INTERNATIONALE WEYMOUTH 2016

L'association internationale

Modérateurs : Philippe Blanchard, Elisabeth

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

AG CLASSE INTERNATIONALE WEYMOUTH 2016

Messagepar Elisabeth » 31 mai 2016 18:07

Je reçois de nos instances internationales ce petit message :

CONVOCATION A L AG DU 4 AOUT 2016 0 10.00 AU CLUB DE WEYMOUTH ET PORTLAND SAILING ACADEMY.

Notice is hereby given that the 2016 Annual General Meeting of the Association will be held at 10:00 hrs, Thursday 4th August 2016 at the Weymouth and Portland National Sailing Academy

PRELIMINARY AGENDA

1. Apologies / ACCEUIL ET REMERCIEMENTS

2. Approval of Minutes of 2015 AGM/ APPROBATION DU PV de l'AG de 2015.

3. President’s Report/ rapport du président,

4. Secretary’s Report/ rapport du secrétaire,

5. Treasurer’s Report/ Rapport du trésorier,

6. Appointment of Auditor/ rapport de l'auditeur,

7. Report from International Rules Committee/ rapport du comité des règles internationales

8. Election of Officers
8.1 Election of International President /ELECTION DU PRESIDENT
8.2 Election of International Vice President/ELECTION DU VICE PRESIDENT

9. Rule Changes / Changement de règles

10. World Championship 2017 – Annapolis, USA/championnat du monde 2017 ANNAPOLIS USA

11. World Championship 2018 – Gdynia, Poland/ championnat du monde 2018 POLOGNE

12. World Championship 2019 championnat du monde 2019?

13. AOB

Close of meeting

S J Turnbull – International Secretary – 12 May 2016

ceux qui seront au Modial prévoyez d'être présents!!!!! :P

si vous voulez présenter des motions, il faut le faire avant le 24 juin 2016.

dites moi
Elisabeth

glade Mathieu
barreur National
barreur National

Re: AG CLASSE INTERNATIONALE WEYMOUTH 2016

Messagepar glade Mathieu » 02 juin 2016 13:27

j'y serais,
peut on proposer dans les règles de jauge de rajouter 1 m de longueur au bateau, de plomber la dérive avec un lest au bout pour stabiliser, de mettre des échelles, de passer à un gréement de 49er, d'interdire au barreur de râler.

J'espère que cette fois, des propositions de modification de jauge incongrues ne seront pas proposées.
Math
Parker FRA 9103
Le Mouton Noir

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 02 juin 2016 15:36

enfin un qui me lit !!!

je fais des petits bonds ! :P

A ce stade rien de prévu à ma connaissance !!! :P
Elisabeth

olivier81
Equipier International
Equipier International

Messagepar olivier81 » 02 juin 2016 19:19

un compas qui n'indique pas le nord,ça serait bien non :mrgreen: :mrgreen:
plus sérieusement,il serait bien que quelqu'un s'occupe sérieusement de la liste des bateaux au niveau du site international;
j'ai eu beau envoyer mails et messages dans la rubrique concernée du site pour mon parker FRA 6316 et rien :shock: :shock:
ça sera pareil au moment où le FRA 5339,le YA-ZA de marcel sera enfin opérationnel;et que dire aussi du KA 1505 (fra depuis 1964) et propriété de mon oncle depuis presque 30 ans,on voit build fra ???????
même si actuellement je ne cotise pas (mais ça va pas tarder),dans la famille barat dont mon père ancien constructeur est décédé récemment,ça fait quand même trois 5o5 qui ne sont pas répertorirés dont deux avec une grosse histoire :wink: :wink:
le voilier est le moyen le plus lent,le plus inconfortable et le plus humide pour se rendre dans un endroit ou l'on à rien à faire
parker FRA 6316
barat FRA 5339

Ludo
Barreur Ligue
Barreur Ligue

Messagepar Ludo » 04 juin 2016 15:51

merci ZAZA! coté jauge a voir avec le puit de dérive sur les nouvelles coques c pas clair du tout! 20cm de plus.... une paille!
suppression de la bande molle...mondial! en pologne top!!

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 07 juin 2016 9:07

Olivier peux tu menvoyer tes mails pour la classe internationale sur adresse president@cinquo.org?

je transmettrai au président et secrétaire on sait jamais mais tu as raison sur le fond.

pas de nouvelles demandes sur la jauge visiblement mais je vous tiens informés.
Elisabeth

olivier81
Equipier International
Equipier International

Messagepar olivier81 » 23 juin 2016 8:20

merci elisabeth pour ta réponse,je viens de t'envoyer tout les éléments pour le 5339 et le 6316 ainsi que quelques autres éléments pour le 1505 qui est dans la famille depuis très longtemps maintenant (40/45 ans environ)
le voilier est le moyen le plus lent,le plus inconfortable et le plus humide pour se rendre dans un endroit ou l'on à rien à faire
parker FRA 6316
barat FRA 5339

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 05 juil. 2016 13:18

INTERNATIONAL 5O5 CLASS YACHT RACING ASSOCIATION

Notice is hereby given that the 2016 Annual General Meeting of the Association will be held at 10:00 am on Thursday 4th August 2016 at the Weymouth and Portland Sailing Academy

AGENDA

1. Apologies
2. Approval of Minutes of 2015 AGM
3. President’s Report
4. Secretary’s Report
5. Treasurer’s Report
6. Appointment of Auditor
7. Report from International Rules Committee
8. Election of Officers
8.1 Election of International President: Nomination received for Michael Quirk by the AUS Association in accordance with Rule 7.2 of the constitution
8.2 Election of International Vice President: Nomination received for Mike Holt by the USA Association in accordance with Rule 7.2 of the constitution
9. Rule Changes: No Rule Change proposals received
10. World Championship 2017 – Annapolis, USA
11. World Championship 2018 –
11.1 Proposal from Polish Association for Gdynia
11.2 Proposal from German Association for Riva del Garda
12. World Championship 2019 –
Proposal from UK Association for Thailand
13. European Championship – Proposals
13.1 Proposal from GER Association for Warnemunde in 2017
13.2 Proposal from DEN Association for Sonderborg in 2019
14. Proposal from USA Association – Review World Championship Format
15. Proposal from SWE Association – Review Allocation of European Championships
16. AOB
Close of meeting
S J Turnbull – International Secretary – 4 July 2016
Elisabeth

FDELISLE
barreur National
barreur National

Messagepar FDELISLE » 06 juil. 2016 7:53

Quelles sont les modifications que les américains veulent proposer pour le mondial et les Suédois pour l'Europe ?
FRA 9068
François de Lisle

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 06 juil. 2016 8:27

comment dire cher trésorier?

je ne sais pas j'ai demandé déjà car il me parait incroyable de ne pas avoir les propositions!!

je te dis dès que je sais !
Elisabeth

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 06 juil. 2016 14:20

et voilà

j'ai pas trop le temps de traduire ce jour je vous indique ça en anglais si souci revenez vers moi

Proposition de la suède

Proposal to the AGM 2016 regarding the selection of the European Championship organizer.

The proposal concerning the election of the European Championship organizer has in principle nothing with the AGM to do but we have to take the chance to control the European Championship election process when many sailors from Europe are gathered and AGM is one such occasion. Therefore, we urge that this issue is addressed in this AGM.

In the current situation, a European Championship organizer has been found through personal commitment from a few 505 sailors. We others are thankful. The proposals are a bit scattered and no one has the right to say "this is how we do it." Therefore, it often is a delay before deciding which organizer is selected.
We believe that the right steps to book races must occur:
First, the World Championship dates must be decided, then the European Championship and then each National championship, with us northerners also the Nordic championship.
The European Cup can now be booked and then ultimately respectively each country's own cups and races. In order for the national associations to be able to work with a serious planning then the European Championship must be locked to a certain date period at least 2 years in advance.

How do we get there?

A) We do nothing and hope that "someone" take charge of the planning in time.
B) The International 505 Association is decision-maker, coordinating and working with European national 505 associations, where all European national associations must become more active, to find proposals.
C) A group formed where a representative from each European country association participates. The chairman and secretary are chosen. The group operates entirely without its own economy. Should any revenue be needed for any particular reason, then each European national association should supply as much money needed. The group's task is to find suitable European Championship organizers at the right time, find Euro Cup organizers and also to work with a European Facebook webpage to market the 505 class to grow in Europe. There is certainly more that can be exploited through this group. The group must have close contact with the International 505 Association. The National association representative will be the contact person who drives the task of finding a suitable organizer in the own country. Meetings are held preferably via Skype and at the World and European Championship events.
D) AGM 2016 will reach a good solution

Swedish 505 Association
Elisabeth

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 06 juil. 2016 14:21

idem proposition des américains

Proposal from US Association to Review the Format of World Championships

Proposal 1: Shorten length of the worlds from 7 days to 5 days. Reasoning: a 5 day worlds with no lay day enables more people to only take a 7 day vacation and still participate in the worlds. Families could still vacation immediately before or after the worlds. This will also significantly reduce the cost of housing and meals for participants which makes it more attractive to younger sailors.

Proposal 2: If worlds is reduced to 5 days, enable 3 race days and 2 race days. This is more in-line with the trends of other fleets, creates more excitement and facilitates more actual racing (course length would be adjusted based on conditions and fleet size).

Proposal 3: For large fleets and specific venues, allow the option of a Gold/Silver fleet. First half of the regatta would be in flights and second half would be in Gold/Silver, scores would be cumulative.

Proposal 4: Add windward/leeward course option to worlds. This would make more venues viable options to host a worlds and gives the flexibility for race committees to run better races. PRO would have to agree with class representative on course selection to ensure racing is best for sailors and not ease of race management while considering safety.

Proposal 5: Create a Cup of Nations Trophy for 505 World Championships. Top 3 boats from each nation will score and rank against other nations. This will create friendly rivalries between nations and camaraderie for each team. It should encourage smaller nations to grow their worlds participation and be a good selling point if nations seek sponsorship to help subsidize worlds cost.

Proposal 6: For safety reasons allow a radio or cell phone onboard but not powered on.
Elisabeth

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 06 juil. 2016 14:23

Si cela vous inspire merci de me dire sur mon adresse mail ou même ici vos réactions

et si vous voulez voter mais que vous êtes absents je pense qu'un pouvoir calquer sur celui de notre AG france est possible.
Elisabeth

Ludo
Barreur Ligue
Barreur Ligue

Messagepar Ludo » 06 juil. 2016 19:24

bon pour la propo suédoise, j'aime bien la propo C!
pour les usa j'approuvent toutes les propo sauf la 6. franchement ce serait vraiment top! les ricains on debonnes idées çà donne envie!

Elisabeth
Barreur International
Barreur International

Messagepar Elisabeth » 18 juil. 2016 8:59

nouvel ordre du jour de l'AG INTERNATIONALE

L 5O5 CLASS YACHT RACING ASSOCIATION

Notice is hereby given that the 2016 Annual General Meeting of the Association will be held at 10:00
am on Thursday 4
th
August 2016 at the Weymouth and Portland Sailing Academy

AGENDA

1. Apologies

2. Approval of Minutes of 2015 AGM

3. President’s Report

4. Secretary’s Report

5. Treasurer’s Report

6. Appointment of Auditor

7. Report from International Rules Committee

8. Election of Officers
8.1 Election of International President: Nomination received for Michael Quirk by the AUS Association
in accordance with Rule 7.2 of the constitution

8.2 Election of International Vice President: Nomination received for Mike Holt by the USA Association
in accordance with Rule 7.2 of the constitution

9. Rule Changes: No Rule Change proposals received

10. World Championship 2017 – Annapolis, USA

11. World Championship 2018 –
11.1 Proposal from Polish Association for Gdynia

11.2 Proposal from Italian Association for Riva del Garda

12. World Championship 2019 –
12.1 Proposal from GBR Association for Thailand

12.2 Proposal from AUS Association for Fremantle
13. European Championship – Proposals
13.1 Proposal from GER Association for Warnemunde in 2017
13.2 Proposal from DEN Association for Sonderborg in 2019